Tue opas­koi­ra­toi­min­taa

Voit tukea opaskoiratoimintaa konkreettisesti kasvattamalla pennun tai tekemällä lahjoituksen.
kaksi keltaista labradoria leikkii lumihangessa.

Ryhdy opaspennun hoitoperheeksi

Opaskoirakoulun toimintaa on mahdollista tukea konkreettisesti kasvattamalla pentu aikuiseksi, noin 15–18 kuukauden ikään, jolloin sen soveltuvuus opaskoiran ammattiin voidaan testata ja varsinainen koulutus on mahdollista aloittaa.

Lahjoita

Rahalahjoitukset

Lahjoitukset voi osoittaa Näkövammaisten liitto ry:n Opaskoirakoululle maksamalla lahjoitettavan summan Opaskoirakoulun tilille FI51 1597 3000 1064 93. Kirjoitathan viestikenttään lahjoittajan etu- ja sukunimen ja osoitetiedot (jos haluat postia Opaskoirakoululta) sekä maininta "Opaskoirarahasto" sekä kummikoiran ollessa kyseessä "kummikoira".

Kummikoirat

Lahjoitusvaroja kerätään myös kummikoiratoiminnalla, jolloin lahjoittajalle nimetään kummikoira tiettyä lahjoitussummaa vastaan määräajaksi sekä muina lahjoitussummina. Lahjoittamalla tukesi sinusta tulee siis pentukummi.

Pentukummiksi pääsee maksamalla 1 500 €, jolloin sinulle nimetään kummikoira tietystä pentueesta. Lahjoittaja saa Valjaissa-lehden vuosikerran tai Opaskoirakokoulun uutiskirjeen. Toivottaessa järjestetään kummi-ilta Opaskoirakoululla ja toimitetaan kuvallinen kunniakirja koiran valmistuessa opaskoiraksi.

Voit ryhtyä pentukummiksi myös vapaavalintaisella summalla. Yksityiskohdista sovitaan tällöin erikseen.

Jos olet kiinnostunut kummikoiratoiminnasta, ota yhteyttä palvelulinjan johtaja Annamaija Ketolaan: annamaija.ketola@nkl.fi, p. 09 3960 4450.

Tavaralahjoitukset

Auttaa voi myös lahjoittamalla pyyhkeitä, peittoja tai pehmoleluja koulutuksessa olevien koirien ja pentujen käyttöön. Tiedustelut: tarha@opaskoirakoulu.fi

Kysy lisää

Opaskoirakoulu, Vesa Väkeväinen p. 010 3955951